Salat spiser jeg nesten hver dag, og de blir som oftest til av middagsrester eller

det jeg har for hånd. Et godt tips er å tilsette små buketter av rå brokkoli.

Det gir en crunchy konsistens samtidig som det er godt og næringsrikt.

Det blir da en nydelig sprø salat med pasta.

 

Siden det er litt vanskelig å oppgi nøyaktige mål i denne salaten,

tilsetter jeg bare litt av alt til jeg får en raus porsjon.

Ingredienser

en neve grønn salat

noen buketter brokkoli

en liten neve pasta

noen sukkererter

noen cherrytomater

litt rødløk

noen grønne oliven

1 ss god olivenolje

2 ts god balsamicoeddik

salatkrydder om du har

salat med pasta

Tips:

Om du er ekstra sulten, smaker det godt

med litt kylling, kokt egg eller avokado.

Ønsker du brød til, kan du prøve med

focaccia eller rosmaringrifler

5 om dagen. Spis minst fem porsjoner grønnsaker, frukt og bær hver dag. Èn porsjon tilsvarer 100 gram, og kan for eksempel være en liten bolle med salat, en gulrot, et glass juice eller en middels stor frukt. ♥ 

 

 

 

Om du vil prøve noen av mine andre salater, kan jeg anbefale mozarellasalat eller kikertsalat med avocado, begge proppfulle av næringsstoffer.

mozarellasalat
kikertsalat
Share This